dinsdag 30 juni 2015

Dag 21: Idaho Springs - Estes Park

Vlakbij Idaho Springs ligt Mt Evans, een van de vele zogenaamde 14-ers in Colorado.. Een 14-er is een berg van meer dan 4000 meter hoog, deze is nog net een paar meter hoger dan Pikes Peak, die we aan het begin van de vakantie hebben bedwongen. Het plan was hier vanmorgen omhoog te rijden, maar het heeft vannacht geonweerd en de weg is afgesloten, pech dus. We rijden dus maar door naar Lookout Mountain, waar het graf en een museum van Buffalo Bill zijn. Paps heeft in zijn jonge jaren de verhalen van Buffalo verslonden, dus wel leuk om een kijkje te nemen.

Daarna gaan we op weg naar Boulder, een universiteitsstad vlak bij Denver. We winkelen wat in de Pearl street mall, ik koop nog een mooie ring. Na de lunch in een restaurantje rijden we richting de Boulder Falls. En alweer pech, het pad is afgezet in verband met gevaar voor vallende stenen. Verder dus maar weer!

We komen onderweg een plaatsje met een bijzonder bekende naam tegen: Nederland. Genoemd naar een mijnbouwbedrijf met diezelfde naam, verder geen Hollandse connecties dus. Maar wel leuk om te zien, het stadhuis wordt uitgebreid op de foto gezet. Echt een gezellug plaatsje, veel rondlopende hippies, mooi gelegen aan een groot water reservoir.

De Peak-to-Peak highway is weer een prachtige weg door de bergen. Bij Wild Basin nemen we al een voorproefje op het Rocky Mountains National Park, aan het eind van een onverharde weg maken we alvast een kleine wandeling naar de Copeland watervallen.

De volgende stop is Lily lake, we wandelen een klein stukje langs het meer.

Kort hierna rijden we Estes Park binnen. Vlak voor we bij onze bestemming voor vandaag zijn, zien we een grote groep elanden langs de kant van de weg. Vrouwtjes met jongen en een nog jong mannetje. Samen zeker 15-20 bij elkaar. Wauw, deze dag kan niet meer stuk!

We slapen in een cottage net buiten het centrum aan de rivier. Ons terras ligt zelfs half boven de rivier en heeft een eigen jacuzzi op het terras. Hier kan ik heel gelukkig van worden! Na het eten zitten we nog even buiten met een lekker drankje te genieten van de rust en de stromende rivier....