dinsdag 16 juni 2015

Dag 10: Monument Valley - Page

Per toeval worden we vroeg wakker en komen even uit bed om vanaf ons balkon de zonsopgang te fotograferen, maar daarna toch nog maar even lekker het bed ingedoken. Na het ontbijt op ons balkonnetje rijden we richting Page, maar een paar uurtjes hier vandaan. In de buurt van Page gaan we naar Upper Antelope Canyon. Doordat de klok onderweg een uur terug gaat, hebben we niet te veel hoeven haasten. We hebben een reservering bij de Navajo Park tours voor 11.00 uur en moeten een uur van tevoren aanwezig zijn volgens de e-mail. Dit is de beste tijd voor een bezoek omdat de zon dan precies boven de kloof staat en je de mooiste foto's krijgt. Bij het oprijden van het parkeerterrein betalen we de $8 pp tribal park fee. Vervolgens moeten we ons melden met onze reservering en de tour betalen. Dan is het wachten tot onze naam wordt afgeroepen. In open jeeps rijden we over een droge rivierbedding en mul zand naar de ingang van de kloof. Lekker, weer een gratis gezichtspeeling. Onze gids is Betty Marie, ze wijst de mooiste plekjes aan om te fotograferen en omdat ze niet erg gecharmeerd is van de Japanners die verder in onze groep zitten en constant een camera in haar hand drukken of niet luisteren, is ze extra behulpzaam voor ons. Het is raar want wat met het blote oog de mooiste plaatjes zijn, vallen op de foto tegen terwijl wat zo op het oog niets wordt hele mooie foto's oplevert. Lastig dus, zeker omdat het ook nog eens heel erg druk is in de kloof. Maar wel redelijk gelukt denk ik:

Inmiddels is het lunchtijd, we rijden naar Lake Powell en zoeken een leuk plekje voor de picknick. Een mooie vogel wil graag bij ons op de bbq.

Dan nog even tijd voor wat boodschapjes en alvast inchecken in het motel. We krijgen een balzaal van een kamer op de begane grond met patio en uitzicht op de bergen. Aan het eind van de middag rijden we terug naar Lake Powell en gaan richting de Wahweap Marina voor een boottochtje over het meer. De steiger naar beneden is supersteil, op de terugweg nemen we het treintje! Je kunt goed zien dat het waterpeil erg laag is, de droogte zorgt voor niet genoeg aanvoer van water terwijl de consumptie de pan uit rijst. Het boottochtje zelf is helemaal top. Lekker bovenop het dek met een fantastisch uitzicht met dat blauwe water en die rode rotsen.

Na terugkomst nemen we eerst een lekker koud drankje bij de Starbucks. Het is warm! Daarna is het toch wel tijd voor een hapje. Paps wil graag een gegrilde kip proberen, dus die gaan we halen en op onze patio opeten, samen met een lekker wijntje.

1. Die vogel ziet er uit als een roadrunner. Bijzonder dat jullie die zien!